tirsdag 29. juli 2008

Georgia vinner melodi grand prix?

Igaar forsvant strommen paa hotellet vart. Vi bestemte oss for aa gaa ut en tur og oppdaget at mange butikker hadde satt ut stromaggregater paa gaten for aa gi strom til butikkene. Strombrudd er vanlig i Georgia.


Men det skulle vise seg at dette strombruddet ikke var av den vanlige sorten. Paa en plass like ved hotellet vaart hadde de sperret av for biler og begynt aa rigge hundrevis av stoler og bord. Olbilen var der, og de satte opp salgsboder med vann.





Det skulle vise seg at Georgia hadde vunnet et slags melodi grandprix kalt Novaya Volna 2008 dagen foer.


Man hadde koplet seg inn paa en stor LCD reklameskjerm og kjort inn tv-signal, satt opp PA-anlegg, og rigget til fest for aa se programmet i reprise paa Georgisk TV. Det matte de tydeligvis ha strom til, saa de morkla to kvartaler med utesteder og hoteller.


Jeg spurte resepsjonisten paa hotellet om hva hun syntes om at de tok strommen dems, og hun bare trakk paa skuldrene og sa at "This is Georgia". De kunne jo heller ikke komme med noe forvarsel, for konkurransen var jo igaar.





Idag tok jeg metroen her. Veldig billig og bra system bortsett fra at alt staar paa Georgisk.


Jeg gikk forbi Dinamo Tbilisi stadion, en fotballstadion med 72.000 seter. Inne paa stadion er det en Dinamo-butikk hvor jeg haapet aa finne et skjerf. De hadde ingen Dinamoting overhodet, bare falske AC Milan drakter og treningsutstyr. Tok noen bilder og ble jaget vekk av vaktene. Et lag trente paa innsiden men jeg aner ikke hvem det var.


Fant en Dinamo-drakt i en butikk lenger bort men den kostet nesten 600kr. Kostnandsnivaaet i Tbilisi er mye hoyere enn jeg trodde.





Hvis alt gaar bra paa Azerbadjans ambassade Torsdag, drar vi videre med en gang til Baku.





Har tatt en del bilder men faar ikke postet de her paa nettcafeen. Her er et jeg fant paa google.

Ingen kommentarer: